بهترین قالب وردپرس برای سئو

چگونه بهترین قالب وردپرس برای سئو را انتخاب کنیم؟

بهترین قالب وردپرس برای سئو چیست؟ در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که خودتان به راحتی قالب های وردپرسی را با یکدیگر مقایسه نمائید و بهترین قالب را انتخاب نمائید. البته در ادامه برخی از قالب های معروف و عالی که از برای سئو کاملاً عالی است معرفی خواهیم کرد. اما اولویت این است که شما خودتان یاد بگیرید که چگونه تشخیص دهید آیا قالب فعلی یا قالب انتخابی مد نظر خودتان آیا برای سئو نیز مناسب است یا خیر؟!

قالب وردپرسی که انتخاب می کنید بیانگر برند شما است و کمک می کند که یک تجربه کاربری خوبی را برای کاربرانتان بسازید. یک قالب وردپرس که سئوپسند نیست قطعاً مانعی برای قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل است و هر چه رتبه بالاتری را بتوانید کسب کنید به همان میزان ترافیک ارگانیک بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد.

در ادامه یاد می گیرید که یک قالب سئوپسند چه ویژگی هایی را دارد و هنگام انتخاب یک قالب وردپرس سئو دوستانه باید چه فاکتورها و ویژگی هایی را مد نظرتان قرار دهید.

بهترین قالب وردپرس برای سئو

اصول یک قالب وردپرس سئو دوستانه

یک قالب وردپرس سئو دوستانه به شما کمک می کند که رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب نمائید. تم های بسیار زیادی وجود دارند که میتوانید برای قالب سایتتان از آن ها استفاده کنید. بسیاری از این قالب ها ظاهر بسیار زیبایی دارند اما کدنویسی بسیار ضعیفی دارند و بسیار کند عمل می کنند و پشتیبانی خوبی نیز ندارند؛ تمامی این عوامل بر روی رتبه بندی سایت شما در بین دیگر نتایج جستجو تأثیرگذار هستند.

باید بدانید زمانی که مشکلات زیادی در کدنویسی و به صورت کلی موارد فنی سایتتان داشته باشید گوگل نیز به شما به عنوان یک مرجع معتبر برای نمایش در نتایج برتر اعتماد نخواهد کرد و احتمالاً برای حضور در صفحه اول نتایج جستجو، هیچ شانسی نخواهید داشت.  

بهترین قالب وردپرس برای سئو هم بسیار زیبا و خیره کننده هستند و هم با در نظرگرفتن آخرین ترفند ها و تکنیک های سئو کاملاً بهینه سازی شده اند که مهمترین این عوامل عبارتند از :

  1. طراحی واکنشگرا (نمایش مناسب در موبایل، تبلت و سایر دستگاه ها)
  2. سرعت بارگذاری بسیار عالی
  3. کدنویسی تمیز متناسب با اصول سئو

این قالب ها به شما این امکان را می دهند که بدون دردسر سایتتان را به راحتی برای حضور در صدر نتایج بهینه سازی کنید.

بهترین قالب وردپرس برای سئو

چگونه بهترین قالب وردپرس برای سئو انتخاب کنیم؟

طراحی واکنشگرا : قالبی که انتخاب می کنید حتماً بایستی واکنشگرا باشد. بیشتر بازدیدکنندگان اکثر وب سایت ها از طریق موبایل وارد می شوند در نتیجه باید به خوبی در تمامی دستگاه ها نمایش داده شود. باید بدانید گوگل ابتدا صفحه مورد نظر شما را در موبایل بررسی می کند. پس باید اهمیت واکنشگرایی قالب انتخابی تان را فهمیده باشید.

گوگل به وبسایت های واکنشگرا اهمیت بیشتر و امتیاز بالاتری می دهد؛ همچنین ابزاری را جهت بررسی وضعیت موبایل فرندلی بودن سایت به شما ارائه می کند که می توانید سایت خود را در آن آزمایش کنید و ببینید در چه وضعیتی قرار دارد.

پشتیبانی از اکثر افزونه ها : قالبی را انتخاب نمائید که از اکثر پلاگین های وردپرس پشتیبانی می کند. افزونه های وردپرس به شما کمک می کند قابلیت های زیادی به وبسایت وردپرسی خودتان اضافه کنید. افزونه هایی مانند افزونه گوگل آنالیتیکس، اکیسمت، جت پک، ووکامرس، رنک مث و … بهینه سازی را برای شما راحت تر می کند؛ می توانید از آن ها نیز کمک بگیرید.

کدنویسی تمیز : قالبی انتخاب نمائید که کدنویسی تمیز و مرتبی داشته باشد. اگر قالبی انتخاب کنید که کدهای آن به هم ریخته و تمیز نباشد و به صورت کلی کدهای قالب بد نوشته شده باشد می تواند امنیت، سرعت و منابع وبسایتتان را به خطر بیاندازد.

زمانی که کدنویسی سایت شما تمیز باشد نه تنها سرعت، امنیت بهتری دارید بلکه رتبه بالاتری نیز در سئو کسب خواهید کرد. سئو همانند یک دومینو به یکدیگر وابسته است. اگر بخشی از آن ناقص باشد می تواند مانع پیشرفت شما شود و مانند یک مانع سد راهتان قرار گیرد.

باید بدانید یک قالب که کدنویسی تمیزی دارد عناصر ضروری سئو مانند متا، عنوان و تگ های هدر را به سرعت بروزرسانی می کند و این مورد به موتورهای جستجو نیز کمک می کند. هر وبسایتی به میزان مشخصی منابع از موتورهای جستجو برای خزیدن وبسایتش مصرف می کند. اگر کدنویسی خوبی نداشته باشید در خزش سایت نیز به مشکل برخورد می کنید و به راحتی تمامی صفحات سایتتان و با سرعت زیاد توسط موتورهای جستجو شناسایی نمی شود.

افزونه ای برای بررسی تمیز بودن کدنویسی وبسایت وجود دارد. افزونه “theme check” به شما کمک می کند به راحتی وبسایت خودتان را از نظر کدنویسی و سلامت کدها به راحتی بررسی نمائید.

بهترین قالب وردپرس برای سئو

بهترین قالب وردپرس برای سئو : توجه داشته باشید قالب های رایگان وردپرس تمیزترین کد را ندارند و امکان دارد مشکلات و تهدیدات امنیتی برایتان ایجاد شود اگر از منابع نادرستی آن ها را تهیه کرده باشید.

کارکرد قالب بر روی مرورگر های مختلف : قالبی که برای بستر وبسایتتان از آن استفاده می کنید باید روی مرورگر های مختلف به خوبی بارگذاری شوند. محبوب ترین مرورگر ها گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، سافاری و اپرا هستند. 99% کاربران از این مرورگر ها استفاده می کنند پس کافی قالب خودتان را در این مرورگر ها بررسی نمائید و اگر به خوبی بارگذاری شد از این مرحله بگذرید.

اگر بهترین قالب وردپرس برای سئو انتخاب نمائید یعنی اصول سئو در آن به صورت کامل رعایت شده باشد در هیچ کدام از این موارد به مشکل بر نخواهید خورد. همچنین ابزارهایی مانند power mapper وجود دارند که سازگاری با مرورگر ها را بررسی می کند که کار شما را آسان تر می سازد و به آن سرعت می بخشد. البته خودتان به صورت دستی نیز میتوانید آن را در این مرورگرها بررسی نمائید.

صفحه ساز : در گذشته به کاربران می گفتیم حتماً قالبی را انتخاب کنند که حتماً درون خودش صفحه ساز قدرتمندی داشته باشد همانند قالب فلت سام؛ اما الان در سال 2024 با وجود افزونه سبک و بسیار قدرتمند المنتور پرو دیگر ضروری نیست که قالب شما صفحه ساز داشته باشد یا نه.

افزونه المنتور پرو یک افزونه بسیار قدرتمند صفحه ساز است که کار کردن با آن بسیار ساده است و زیبا و حرفه ای ترین سایت ها را می توانید به کمک آن طراحی نمائید. با کمک جت انجین ها این افزونه قدرتمند تر نیز شده و هیچ محدودیتی در طراحی سایت برای شما وجود ندارد. هر طرحی و هر نحوی که بخواهید می توانید به کمک این افزونه سایتتان را طراحی نمائید. برای خرید افزونه المنتور پرو به بخش افزونه های سایت آفرتم می توانید بروید.

سرعت قالب : قالبی انتخاب کنید که سرعت بسیار زیادی داشته باشید. کاربران می خواهند به سرعت به آن چیزی که می خواهند دست پیدا کنند. اگر وبسایت شما کند باشد به سراغ وبسایت دیگری می روند و رتبه خوبی در سئو احتمالاً کسب نخواهید کرد. همچنین می توانید به کمک افزونه هایی همانند راکت وردپرس بسیاری از عملکردهایی که استفاده نمیکنید را غیرفعال کنید و سایتتان را بهینه تر کنید. همچنین باید بدانید سرچ کنسول گوگل به شما می گوید که پس از نصب یک قالب آیا سرعت سایتتان کندتر شده یا خیر. البته ابزارهای بسیار زیادی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد و سرعت هاست و … شما نیز در سرعت وبسایتتان تأثیرگذار هستند.

بروزرسانی منظم : قالبی را انتخاب کنید که به صورت منظم بروزرسانی شود. قالب های که بروزرسانی آن ها طولانی مدت انجام می شود مثلاً هر یکسال یا حتی بیشتر قالب های خوبی برای انتخاب نیستند. بهترین قالب وردپرس برای سئو مرتب بروزرسانی می شوند و روز به روز بهتر می شود و باگ های مختلفی توسط سازندگان قالب گرفته می شود و برای بهبود هر چه بیشتر آن راهکاری می یابند.

نظرات کاربران : در نهایت هنگام انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو نظرات کاربران را مشاهده نمائید و سپس آن ها تهیه و در سایتتان نصب کنید. معمولاً قالب های خوب نظرات بسیار خوبی را از کاربران دریافت می کنند. تعداد استفاده کنندگان این قالب ها نیز بسیار بیشتر از قالب های معمولی و نامناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال این محتوا در شبکه های اجتماعی:

مقالات پیشنهادی