آموزش کار با افزونه یوآست سئو

آموزش کار با افزونه یوآست سئو

آموزش کار با افزونه یوآست سئو برای تمامی کسانی که به بهینه‌سازی سایت‌ها و محتوای صفحات در موتورهای جستجو می‌اندیشند، نقطه کانونی و مهمی است. این افزونه رایگان به درون سایت‌ها واردشده و آنها را برای دریافت بهترین نتایج در گوگل توانمند می‌سازد.

ولی آشنایی با تنظیمات و چگونگی عملکرد آن، آموزش کار با افزونه یوآست سئو را به یک ضرورت تبدیل کرده است. با اجرای این سامانه بر روی وب‌سایت خود دیگر دغدغه‌ای بابت بررسی، بهبود و دریافت بهترین سئو نخواهید داشت. در ادامه سعی می‌کنیم تا حد توان آموزش کار با این افزونه جهانی و محبوب را برایتان شرح دهیم. برای خرید افزونه یوآست سئو پرمیوم به بخش افزونه های سایت مراجعه بفرمائید.

مرحله اول آموزش کار با افزونه یوآست سئو : نصب افزونه یوآست سئو

این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه می‌شود که همان نسخه رایگان نیز توانسته نیاز بسیاری از سایت‌های تخصصی را بدون دستیابی به قابلیت‌های حرفه‌ای یوآست برآورده نماید. برای نصب این افزونه وارد بخش پیشخوان در سایت وردپرسی خود شده و در قسمت افزونه‌ها پلاگین مربوطه را یافته و نصب نمایید. در صورت اجرای صحیح کار گزینه سئو در سمت راست پنل سایت ظاهرشده که نشانی بر نصب صحیح افزونه یوآست دارد.

مرحله دوم آموزش کار با افزونه یوآست سئو: آشنایی با اطلاعات موجود در گزینه سئو

در ادامه آموزش کار با افزونه یوآست سئو با کلیک بر روی گزینه سئو کادری باز می‌شود که در آن منوهای متعددی وجود دارد که هرکدام امکان تنظیمات متفاوتی را به کاربر می‌دهند. در ادامه آموزش کار با افزونه یوآست سئو به‌صورت جزئی‌تر با هرکدام از این موارد آشنا می‌شویم.

  1. تب پیشخوان:

تب پیشخوان گسترده‌ترین بخش یوآست سئو را به خود اختصاص می‌دهد، زیرا اکثر قابلیت‌های این پلاگین در بخش پیشخوان قرار دارد. با کلیک بر روی این تب کادری برای شما بازگشایی می‌شود که به بررسی قسمت‌های مختلف آن می‌پردازیم.

  • بررسی اجمالی نوشته‌ها:

با فعال‌سازی باکس بررسی اجمالی نوشته در قسمت پیشخوان مشاهده می‌کنیم که محتواها با چراغ‌های متفاوت سبز، زرد، قرمز و خاکستری نمایان می‌شوند.
بدین ترتیب پست‌ها بر اساس میزان سئوی آنها دسته‌بندی می‌گردند. محتواها با سئوی قابل‌قبول دارای چراغ سبز و محتواها با کمترین و نامناسب‌ترین سئو دارای چراغ‌قرمز و محتواها با چراغ خاکستری نشان بر فقدان کلمه کلیدی دارند. دقت نمایید، این بخش فقط به شما کمک می‌کند، درصد سئو را در محتواهای خود بررسی نمایید.

بررسی اجمالی نوشته‌ها در افزونه یوآست سئو
  • بخش افزودن نوشته‌ها:

با کلیک بر روی قسمت نوشته‌ها کادری بازخواهد شد که به مدیر سایت اجازه ورود محتواهای جدید را می‌دهد. در همین راستا بخش Yoast SEO نیز در انتهایی‌ترین قسمت این کادر ظاهر می‌شود.
بر طبق آموزش کار با افزونه یوآست سئو باید بر روی این کادر کلیک نموده تا تنظیمات سئو قابل‌رؤیت گردد. با وارد نمودن کلمه کلیدی کانونی و اعمال تغییرات در این کادر به‌راحتی می‌توانید به مدد ویرایشگر سئو محتواهای خود را بهینه‌سازید.

خوانایی نوشته‌ها در افزونه یوآست سئو
  • بهینه‌سازی محتواها:

با کلیک بر روی کادر سئو یوآست فهرستی بازشده که در بخش‌های مختلف آن باید اطلاعاتی را وارد سازید تا محتوای شما به‌طور کامل سئو شود. باهم یک‌به‌یک این بخش‌ها را مرور می‌کنیم.

  • پیش‌نمایش اسنیپت اولین بخش بوده که با کلیک بر روی بخش ویرایش می‌توانید محتوای آن را با ورودی مناسبی جایگزین نمایید. برای این منظور URL های طولانی را بازنویسی و کوتاه نموده، عنوان‌های طولانی را حذف و متا تگ‌های تکراری را اصلاح نمایید.

بعدازآن نوبت کلمه کلیدی کاربردی می‌رسد. کلمات کلیدی درواقع قطره‌ای از دریای محتوای شما هستند و به‌عنوان نماینده محتواهای شما از طرف گوگل به کاربران معرفی می‌شوند.
بدین ترتیب با انتخاب بهترین کلمات کلید و تهیه محتواهایی بر این مبنا کاربران را برای یافتن راحت‌تر وب‌سایتان یاری ‌رسانید. همچنین مطمئن شوید، این کلمات از پراکندگی، چگالی و درصد خوبی در محتوا برخوردار باشند. البته حتماً در عنوان، توضیحات متا و alt تصاویر نیز از کلمه کلیدی استفاده نمایید.

بخش انتخاب کلمه کلیدی و عنوان و توضیحات متا سئو  در افزونه یوآست سئو
  • از بررسی و ارزیابی چراغ خوانایی نیز به‌عنوان یک قسمت مهم در محتوا فراموش نکنید. سبز شدن این چراغ منوط به انتخاب جملاتی کوتاه، مفهومی با طول پاراگراف مجاز 25 کلمه است. اگر نکات نگارشی را در حین نوشتن محتوا رعایت نموده باشید، به‌راحتی این چراغ برایتان به رنگ سبز نمایان می‌شود.
  • تحلیل و بررسی نیز فهرستی کامل از نکاتی را که باید برای ارائه بهترین سئو انجام دهید را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این بخش می‌توان از میزان صحت عملکردتان مطلع شده و نقاط منفی و مثبت کار خود را دریابید و به اصلاح و تقویت آنها بپردازید.
آنالیز محتوا پس از انتخاب کلمه کلیدی و عنوان و توضیحات متا سئو  در افزونه یوآست سئو
  • با اعمال تنظیمات بخش شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنید تا پست شما علاوه بر گوگل در اشتراک‌گذاری‌ها نیز بهترین حالت را داشته باشد. چراکه پست‌ها با بیشترین اشتراک امتیازات جالب‌توجهی را عاید مدیرانشان می‌کنند.
  • در تنظیمات پیشرفته قادر هستید برای ایندکس موتورهای جستجو حدومرزی در شناسایی‌هایشان قائل شوید. برای مثال با کلیک بر روی گزینه noindex محتوای خود را از دید ربات‌ها خفی می‌سازید.
    همچنین با تنظیمات روبات‌های متا، لینک‌های موجود در برخی از صفحات خود را از دسترس ربات‌های خزنده گوگل خارج نمایید.
  • بخش متا روبات‌های پیشرفته نیز زمانی که شما وب‌سایتان را در دایرکتوری‌های یاهو یا DMOZ ثبت‌نام کرده باشید به کمک شما می‌آیند و برای نمایش توضیحات ثبت‌شده در دایرکتورها برای نتایج گوگل حدومرزی قائل می‌شوند.
  • نشانی قانونی نیز برای حل مشکل صفحات دوقلو طراحی‌شده و با انتقال مطالب صفحات دوقلو به آدرسی که در این بخش تعیین می‌کنید از کاهش امتیاز سئو توسط گوگل پیشگیری می‌کند.
  1. تب عمومی:

در تب عمومی با گزینه‌های متعددی روبرو می‌شوید. بخش پیکربندی به‌منظور آشنایی با یوآست، مشخصات و تنظیمات آن است. این قسمت امکان فعال‌سازی تنظیمات مهم سئو را میسر می‌سازد. ولی بخش دست‌اندرکاران باهدف آشنایی شما با تولیدکنندگان این سامانه طراحی‌شده است. بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض نیز کمکی به کسانی است که تنظیمات اعمالی خود را نمی‌پسندند و مایل به اصلاح اشتباهات خود هستند.

تب عمومی افزونه یوآست سئو
  1. تب قابلیت‌ها در آموزش کار با افزونه یوآست سئو :

به‌منظور عدم سرگردانی کاربران تازه‌کار با پلاگین یوآست، سازندگان این افزونه به مخفی کردن بخشی از تنظیمات می‌پردازند. به همین دلیل کاربران به‌محض نصب افزونه یوآست ابتدا از تب قابلیت‌ها تنظیمات پیشرفته را فعال می‌سازند.

تب قابلیت ها افزونه یوآست سئو
  1. تب Company info (اطلاعات شرکت):

باید گفت این تب یکی از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب شده، زیرا حامل اطلاعاتی است که در آینده توسط گوگل در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. ازاین‌رو کادرهای مربوطه را با دقت پر نموده تا در متا تگ‌ها، سایتی قدرتمند و بانام و نشان را به کاربران خود معرفی نمایید.

  1. تب Webmaster tools (ابزارهای وبمستر):

با تأیید ابزارهای وبمستر این اجازه را صادر می‌کنید که کدهای متا کیفیت سایت شمارا به مدد ابزارهای وبمستر مانند گوگل، Yandex و بینگ بررسی نمایند. بدین ترتیب فرصتی فراهم می‌شود که قابلیت‌های مختلف سایت شما مانند سرعت بارگذاری صفحات، مطالب سایت، چگونگی ارتباط صفحات و بسیاری موارد دیگر ارزیابی و سطح‌بندی شوند.

تب ابزارهای وبمستر افزونه یوآست سئو
  1. تب امنیت در آموزش کار با افزونه یوآست سئو :

این تب به مدیران وب‌سایت‌هایی که تمایل دارند از چندین نویسنده به‌منظور غنی‌سازی محتواها خود بهره‌مند شوند، کمک می‌کند. بدین ترتیب با ورود به این بخش قادرید تا امنیت کاملی را بر فضای سایتشان با بستن تغییرات Yoast SEO برای دیگر نویسندگان، اعمال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال این محتوا در شبکه های اجتماعی:

مقالات پیشنهادی