عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل چه دلایلی دارد؟

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان سایت‌های تازه تاسیس با آن مواجه می‌شوند، عدم نمایش سایت در نتایج گوگل است. دلیل اصلی چنین مشکلی سئو سایت شما است؛ در واقع برای حل این مشکل باید ابعاد مختلف سئو سایت خود را بررسی کنید.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، به دنبال حل آن باشید تا سایت‌تان در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرد. در این مقاله در آفرتم قصد داریم دلایل اصلی که سبب می‌شوند سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده نشود را بیان کنیم تا بتوانید با خواندن این دلایل به مشکل اصلی سایت خود پی ببرید.

دلایلی که سبب عدم نمایش سایت در نتایج گوگل می‌شوند

از مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شوند سایت شما در نتایج سرچ گوگل نمایش داده نشود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب سایت نوپا است و به تازگی راه اندازی شده است.
  • وب سایت از سوی گوگل جریمه شده است و گوگل آن را از فهرست خود خارج کرده است.
  • سایت به خزنده‌های گوگل اجازه کراول کردن سایت را نداده است.
  • اعتبار صفحات سایت از نظر گوگل کم است.
  • موضوع وب سایت با هدف جستجو کاربران مطابقت و هماهنگی ندارد.
  • سایت بک لینک‌های با‌کیفیتی ندارد.
  • سایت نو ایندکس است.

در ادامه درباره هر یک از این مشکلات توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم.

وضعیت سایت‌های نوپا در نتایج گوگل

اگر سایتی را به تازگی تاسیس کرده‌اید و هنوز آن را در نتایج سرچ گوگل نمی‌بینید دچار نگرانی و اضطراب نشوید. گوگل برای بررسی صفحات وب شما و تشخیص مناسب بودن یا نبودن شرایط آن‌ها نیاز به زمان دارد. در واقع فاکتور‌های مختلفی وجود دارد که گوگل باید آن‌ها را بررسی کند و بر حسب آن‌ها رتبه شما را تعیین کند.

برای اینکه اطلاع پیدا کنید گوگل از سایت شما با‌خبر است و خیالتان از بابت دچار نشدن به سایر دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل راحت باشد، می‌توانید از عبارت site: your website.com استفاده کنید. اگر پس از استفاده از این عبارت حتی یک نتیجه از سایت شما نمایش داده شود، این بدان معناست که توسط گوگل شناخته شده است.

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل چه دلایلی دارد؟

شما توسط گوگل جریمه شده‌اید!

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود سایت شما در نتایج جستجوی گوگل قرار نگیرد، جریمه شدن شما توسط گوگل است. بنابراین پیش از هر چیزی باید بررسی شود توسط گوگل جریمه شده‌اید یا خیر. جریمه شدن توسط گوگل به دو صورت دستی و یا با استفاده از الگوریتم انجام می‌شود. نوع دستی کمتر مواقعی اتفاق می‌افتد و پیش از اتفاق افتادن آن هشدار‌هایی مبنی بر این موضوع به صاحب سایت فرستاده می‌شود.

این نوع از جریمه زمانی اتفاق میفتد که صاحب سایت اشتباهی مرتکب شده باشد و یا گوگل شکایت‌های متعددی را درباره این سایت از کاربران دریافت کرده باشد. با توجه به این موضوع بهتر است حتما درباره دلایل جریمه گوگل تحقیق کنید و از وقوع آن‌ها پیشگیری کنید.

عدم اجازه به خزنده‌های گوگل برای کراول کردن سایت | عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

به خزنده‌های گوگل مجال کراول کردن صفحات وب سایت‌تان را بدهید و صبور باشید. به دلیل تعدد سایت‌هایی که وجود دارد، گوگل برای خزیدن در سایت‌های مختلف به زمان نیاز دارد. با توجه به این موضوع اگر نسبت به سئو سایت خود اطمینان دارید، باید برای بررسی شدن سایت منتظر بمانید.

یکی از دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل این است که خزنده‌ها نتوانستند به درستی سایت شما را کراول کنند. در بیشتر سایت‌ها یک فایل با نام robot.txt وجود دارد که موتور جستجو از طریق این فایل تشخیص می‌دهد که به چه صفحاتی از سایت وارد شود و به کدام یک از صفحات دسترسی پیدا نکند.

بنابراین باید این فایل را با دقت تنظیم و بارگذاری کنید و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، خزنده‌ها نمی‌توانند به صفحات سایت شما دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب در نتایج سرچ قرار نمی‌گیرید.

سایت شما از دیدگاه گوگل اعتبار ندارد

دو مولفه برای سنجیدن اعتبار از طرف گوگل اهمیت دارد:

  • بک لینک‌هایی که برای سایت خود ایجاد کردید.
  • لینک‌های داخلی که در سایت خود دارید.

رنکینگ گوگل بر اساس چیزی به نام page rank، بک لینک‌ها و لینک‌های داخلی شما را رای اعتبار در نظر می‌گیرد. در گذشته مشاهده page rank سایت‌ها برای عموم آزاد و می‌توانستید رتبه سایت خود را با رقبا مقایسه کنید که در حال حاضر گوگل چنین امکانی را برداشته است.

اما URL rating الگوریتم مشابه گوگل را در اختیار دارد که می‌توانید با استفاده از آن به رنک صفحه خود و دیگران دست پیدا کنید. URL rating پس از بررسی بک لینک‌ها و لینک‌های داخلی سایت عددی بین 0 تا 100 را برای آن در نظر می‌گیرد که هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد اعتبار صفحات سایت شما بیشتر است.

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

عدم مطابقت موضوع سایت شما با هدف مورد نظر کاربران

یکی مواردی که می‌تواند سبب عدم نمایش سایت در نتایج گوگل شود، عدم هماهنگی موضوع سایت با هدف جستجو مخاطبان است. اگر محتوایی که در سایت خود قرار می‌دهید با هدف جستجو کاربران مطابقت نداشته باشد به این ترتیب امتیاز شما از نظر موتور جستجوی گوگل کاهش پیدا می‌کند و شما را در نتایج جستجو نمایش نمی‌دهد. همانطور که می‌دانید گوگل از هوش بی‌نظیری برخوردار است و به راحتی می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد.

بک لینک‌های سایت بی‌کیفیت است | عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

از مهم‌ترین نکاتی که باید برای گرفتن رتبه بالا در نتایج جستجو انجام دهید، لینک‌سازی است. در واقع گوگل اهمیت زیادی برای محتوای شما قائل است و با توجه به این موضوع باید با لینک‌سازی درست و اصولی محتوای خود را ارائه دهید تا به گوگل ثابت کنید لیاقت نمایش در نتایج جستجو را دارید.

برای اینکه بتوانید در لینک‌سازی موفق شوید، باید لینک‌های رقبا و کسب و کار‌های مرتبط با حوزه کاری خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به بک لینک‌های سایت خود ارتقا ببخشید.

سایت شما ایندکس نشده است!

شایع‌ترین دلیلی که باعث عدم نمایش شما در سرچ گوگل می‌شود، ایندکس نشدن سایت است. در چنین مواردی شما باید درخواست ایندکس شدن سایت را برای گوگل ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین باید بررسی کنید تا در کد منبع شما کد noindex وجود نداشته باشد چرا که در این صورت سایت شما ایندکس نمی‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید مشکل سایت خود را حل کنید و در دسته پر‌بازدید‌ترین سایت‌ها قرار بگیرید. اگر پرسشی درباره این مطلب دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال این محتوا در شبکه های اجتماعی:

مقالات پیشنهادی