افزونه های افزایش سرعت در وردپرس

بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس

همه چیز درمورد افزونه های افزایش سرعت در وردپرس!

تابه‌حال تجربه کار با یک وب‌سایت کند را داشته‌اید؟ چند ثانیه توانستید آن را تحمل کنید؟ برایتان پیش آمده که یک وبلاگ را فقط به دلیل سرعت پایین آن، بسته و به سراغ سایت‌های دیگری بروید حتی اگر بدانید که محتوای خوبی در اختیار دارد؟ هیچ‌کس دوست ندارد درحالی‌که باعجله یک دستور پخت یا علائم بیماری خاصی را جست‌وجو می‌کند، ثانیه‌های طولانی منتظر بالا آمدن سایت بماند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، حتی اگر لینک شماره یک گوگل باشید، ولی لود شدن سایت شما بیش از سه ثانیه زمان ببرد، باید با حداقل نیمی از کاربرانتان خداحافظی کنید. اگر شما هم مانند ده‌ها هزار کاربر ایرانی دیگر با مشکلات سرعت در وردپرس درگیر هستید و نمی‌دانید چگونه و با کدام افزونه های افزایش سرعت در وردپرس کار کنید، این مقاله را از دست ندهید!

ضرورت بهینه‌سازی سرعت وردپرس و لودینگ سایت

سرعت لودینگ وب‌سایت می‌تواند اثر محتوای درجه یک را خنثی کند! تمام اعداد و ارقامی که در مقدمه این نوشته عنوان کردیم واقعی بودند؛ بیش از چهل‌و‌هفت درصد کاربران اینترنت نهایتاً سه ثانیه برای بارگذاری وب‌سایت شما صبر می‌کنند.

هرچقدر این زمان بیشتر شود؛ کاربران بیشتری را از دست می‌دهید. شما نمی‌توانید به هیچ قیمتی کاربران را مجاب کنید که مدت بیشتری منتظر بمانند؛ مگر این که تنها وب‌سایت کل بستر اینترنت باشید که خدمات مورد نیازشان را ارائه می‌کند که چنین شرایطی در فضای به‌شدت رقابتی امروز فضای مجازی، امری تقریباً ناممکن است. از دست دادن بیش از نیمی از کلیک‌های سایت یعنی از دست دادن کاربرانی که می‌توانستند بازدید سایت شما را چند برابر کنند، رتبه شما را افزایش داده و از خدمات شما استفاده کنند!

افزونه های افزایش سرعت در وردپرس

چرا سرعت سایت من کم شده است؟

بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به‌خوبی می‌دانند که فرصت زیادی برای جذب مخاطب ندارند و به همین دلیل، نگران کندی سرعت لود وب‌سایت خود می‌شوند. پیش از آن که بخواهیم راه‌هایی برای افزایش سرعت وردپرس پیشنهاد کرده و افزونه‌ های افزایش سرعت وردپرس را بررسی کنیم، بیایید ببینیم در وهله اول چرا سرعت سایت کم می‌شود و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

  • افزونه‌های غیر ضروری و غیر استاندارد فراوانی نصب کرده‌اید: ضرورتی ندارد که هر افزونه‌ای که می‌بینید روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. همچنین بسیاری از افزونه‌هایی که برای وردپرس فارسی عرضه می‌شوند غیر استاندارد هستند و می‌توانند در فرایند کار وردپرس، اختلال ایجاد کرده و سرعت آن را کاهش دهند. پیش از آن که به فکر نصب افزونه های افزایش سرعت در وردپرس باشید، افزونه‌های وردپرس را بازبینی کرده و تمام موارد اضافی را حذف کنید.
  • از تصاویر حجیم در وب‌سایت استفاده کرده‌اید: کیفیت تصاویری که در سایت قرار می‌دهید مهم است؛ اما به اندازه سرعت لود سایت شما اهمیت ندارد! تصاویر خود را پیش از استفاده حتماً کامپرس کنید و سعی کنید از حداقل تصاویر ممکن در نوشته‌هایتان بهره ببرید.
  • قالب وب‌سایت شما استاندارد نیست: سعی کنید حتماً از قالب‌های استاندارد وردپرس استفاده کنید تا در روند لودینگ سایت مشکلی پیش نیاید.
  • شرکت میزبانی وب شما استانداردها را رعایت نمی‌کند: این اتفاق درمورد شرکت‌های معتبر اتفاق نمی‌افتد؛ اما گاهی اوقات ممکن است برخی از هاستینگ‌های تازه‌کار برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بیش از ظرفیت سرور از آن کار بکشند و وب‌سایت‌های زیادی را روی آن میزبانی کنند. اگر تمامی موارد را بررسی کردید و باز هم مشکل سرعت داشتید، به تغییر شرکت هاست خود فکر کنید.
  • وجود اسکریپت‌های خارجی بیش از حد: تقریباً همه وب‌سایت‌ها خصوصاً وب‌سایت‌های غیر فروشگاهی، برای تأمین هزینه‌های خود سراغ تبلیغات می‌روند. مشکلی نیست که گاهی تبلیغات کوچکی را قبول کنید. این موضوع می‌تواند با افزایش بودجه شما، کسب‌وکارتان را گسترش دهد؛ اما زیاده‌روی کردن در آن برایتان به قیمت کندی سایت تمام خواهد شد.

پنج افزونه تضمین‌شده برای افزایش سرعت سایت!

با یک جست‌وجوی سریع در اینترنت می‌توانید به انواع افزونه های افزایش سرعت در وردپرس دسترسی پیدا کنید؛ اما مطمئناً آخرین چیزی که برای وب‌سایت خود می‌خواهید یک افزونه غیر کاربردی دیگر است که سرعت سایت را بیشتر از قبل کاهش دهد. در ادامه این نوشته، یک راهنمای کلیدی از بهترین افزونه‌ های بهبود سرعت در وردپرس تهیه کرده‌ایم که کاربران حرفه‌ای و پشتیبانان سایت‌های شماره یک گوگل آن‌ها را توصیه کرده‌اند.

بهترین افزونه‌ها برای بالا بردن سرعت سایت

بهترین افزونه‌ها برای بالا بردن سرعت سایت

  • W3 total cache: محبوبیت میان بیش از یک میلیون کاربر فعال وردپرسی، ارائه قابلیت کش دیتابیس حرفه‌ای و بهترین افزونه برای مدیریت آن، مخصوص حرفه‌ای‌ها و نامناسب برای کاربر آماتور، کامپرس تمام فایل‌های بارگذاری شده روی وب‌سایت، افزایش سرعت لودینگ به‌صورت کاملاً اصولی و استاندارد.
  • Deactivate plugins per pageغیر فعال کردن پلاگین‌های غیر ضروری و بلااستفاده در وب‌سایت، قابلیت شخصی‌سازی کردن افزونه برای کار در دستگاه‌های مختلف، سازگار با ورژن‌های مختلف وردپرس، مناسب برای استفاده سایت‌های فروشگاهی، قابلیت مشاهده و کنترل پلاگین‌های بلااستفاده در صفحات وب‌سایت و حذف آن‌ها.
  • WP Rocket: تهیه شده برای وب‌سایت‌های وردپرسی، بسیار هوشمند و استاندارد، عدم ارائه امکانات رایگان، مناسب برای همه کاربران از آماتور تا ارشد، مناسب برای تمام وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاهی، فشرده‌سازی تمام کدها و فایل‌های وب‌سایت، کش دیتابیس. برای خرید افزونه wp rocket می توانید به قسمت افزونه های آفرتم مراجعه فرمائید.
  • Autoptimizeقابلیت کش دیتابیس، از افزونه‌های قدیمی وردپرس و سازگار نسخه‌های 4.9 و بالاتر، امکان فشرده‌سازی کدهای وب‌سایت، رابط کاربری ساده، تنظیمات پیشرفته کامپرس کردن کدهای وب‌سایت برای کاربران حرفه‌ای‌تر.
  • Wp super cache: ارائه شده توسط وردپرس، بیش از دو میلیون نصب توسط کاربران فعال، حرفه‌ای و جذاب، کاملاً رایگان، کش دیتابیس، بهترین انتخاب برای وب‌سرور آپاچی، رابط کاربری بسیار ساده

انتخاب از میان بهترین افزونه های افزایش سرعت در وردپرس

گزینه‌های زیادی برای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت و بالا بردن سرعت در وردپرس وجود دارند و شاید انتخاب از میان افزونه های افزایش سرعت در وردپرس برای برخی از ما که اطلاعات زیادی در زمینه پشتیبانی وب‌سایت نداریم، دشوار باشد.

در این نوشته تلاش کردیم تا بدون توضیح اضافی، پس از تأکید بر ضرورت افزایش سرعت لودینگ وب‌سایت، روی مهم‌ترین دلایل کندی آن تمرکز کنیم تا پیش از نصب افزونه‌های بیشتر، مطمئن شوید که اشکال مهم‌تری در وب‌سایت شما وجود ندارد. نهایتاً کلیدی‌ترین نکات و فاکتورهای مهم پنج مورد از بهترین کاندیدهای افزونه افزایش سرعت در وردپرس را بررسی کردیم تا بتوانید راحت‌تر افزونه مورد نظر خود را استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال این محتوا در شبکه های اجتماعی:

مقالات پیشنهادی